Naturlig väckarklocka

2012-10-09 | 10:16:00

För några år sedan minns jag att min bror gjorde ett litet experiment för att underlätta uppstigningen på morgonen. Han försökte under ett antal (exakt kommer jag inte ihåg) dagar komma fram till vilken mängd vatten (drucken innan sänggående) som skulle göra att han vaknade av kissnödighet precis när han planerade att gå upp.
 
Ibland blev det för mycket vatten, han tvingades gå upp mitt i natten och kissa ut allt. Ibland var inte vattnet tillräckligt för att väcka honom innan klockan. Var projektet till slut landade och om han kom fram till något - det minns jag inte.
 
MEN! Igår kväll lyckades jag, helt oplanerat, göra en perfekt sådan. Jag vaknade av att jag var sjuuukt kissnödig, flög liksom upp ur sängen innan jag hann inse att jag var vaken, och när jag kom tillbaka var det bara ett par minuter tills jag skulle gå upp.
 
jag slapp både väckarklockan och nu-måste-jag-gå-upp-ångesten. Win!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0