Dag 09: Min dag

2011-01-11 | 22:07:06

Damn! Tänkte ta massa foton under hela dagen och pryda inlägget med, men glömde..... Denna får duga som bild:



Min dag har varit mycket bra! Jag kanske är konstig, men det gör mig faktiskt ingenting att skolan har dragit igång. Säger som en av tjejerna på dokumentären vi såg på samhällskunskapen idag: "Jag vill bara gå i skolan hela tiden". Okej, kanske lite överdrift. Men ändå!

Här kommer min dag. Detaljerad.

Dagen började underbart, d.v.s. med en tallrik yoghurt. <3<3<3 Har jag sagt att jag gillar yoghurt?
Tack vare att typ hela Blackeberg började samtidigt träffade jag allt möjligt känt folk på tunnelbanan, fick resesällskap av E och C i två stationer och sedan av A(1) resten av vägen (konstigt eftersom hon går i min klass hehehe!)
Nästa stopp på vägen: SL-centret vid Fridhemsplan! Jag skulle lösa tillbaka en av mina terminsbiljetter och tanten i kassan var SJUKT långsam. A(1) kan intyga!
Sedan hoppade vi på M's tåg och i Slurren träffade vi L och P som vi åkte sista biten till skolan med.

Första lektionen: Samhällskunskap med Gunilla! Hon har fått för sig att vi behöver bestämda platser.... tillbaka till lågstadiet alltså. Men det är nog bra för oss.. Vi såg den tidigare nämnda dokumentären, som handlade om fyra barn från olika länder och deras skolgång. Superkul!
Lunch: Det serverades bl.a. choklad- och chilikesella, det ni!
Andra lektionen: Historia med Erland. Film även här, denna handlade lite allmänt om medicinhistoria. Vi kände oss mest höga och kom fram till att beskaffad är ett hemligt ord.
Sist skulle vi ha ett projektarbete (som ni ser på bilden), men det vart inställt.

Hämtade fina A(2) och H på förskola och dagis. Vi spelade nåt slags batman-lego-spel på Wii, jagade varandra runt i huset för att kittlas, och åt spagetti med en mumsig tomat- och basilikasås samt morötter och gurka utan skal.

Kom hem och vände nästan i dörren för att ta en sväng med bilen. Jag bakom ratten och mamma bredvid mig. Vi skjutsade pappa + vän till Blackeberg för innebandyspel och körde sedan runt lite här och var.

Inte alltför länge sedan kom vi hem och sedan dess har jag ätit en kiwi och skrivit denna text.
Som ingen kommer läsa.....


Fotnötter/notar/whatever:
E: Emma
C: Caroline
A(1): Anna
M: Malin
L: Linnea
P: Patric
A(2): Axel
H: Herman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0