Dag 06: Mina syskon

2011-01-08 | 09:47:00


Jag har två. En äldre bror och en yngre syster. För er som har svårt att bestämma kön eller bara är lite efterblivna kan jag ju berätta att på bilden ovan är den vänstra min lillasyster och den högra min storebror.


Jag och min bror var först och vi fick två fridfulla år innan bebisen kom och stal vår uppmärksamhet. Vi gillade saker som att leka i högt gräs (bildbevis ovan), låtsas vara sjömän med en stor sten som båt, stå i varsitt ben på ett par byxor, dricka saft och annat som små barn gillar. Eller så var det så att min bror gillade allt detta och jag mest gillade att svansa efter honom. Vilket jag nog gjorde en del...


Sen kom som sagt den här lilla klumpen. Hon är så sjukt lik sig själv på den här bilden! Min lilla skrutt (fast det får jag egentligen inte kalla henne, för det får bara mamma)... Min lillasyster kan börja skrika av ingen anledning, kalla mig för alla möjliga fula saker och vara sur fast jag inte har gjort något. Men jag kanske får skylla mig själv för att jag slog henne det första jag gjorde när hon kom hem från BB. Tydligen var det så att jag "ville slå bebisen", enligt vittnen.


Jag är glad att jag har en av varje, en yngre och en äldre, en bror och en syster. Dels för att jag ärligt kan säga "världens bästa bror" och "världens bästa syster", dels för att de tillför olika saker till mig och till familjen, och dels för att jag helt enkelt inte hade orkat med två av någon av dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0