Dag 04: Det här åt jag idag

2011-01-06 | 20:26:20

Jag ligger här i soffan efter att ha ätit en tallrik av Valios vaniljyoghurt med russin, torkade bär och All bran och undrar om det finns något tråkigare att skriva om än vad man har ätit. Liksom, vem vill egentligen se en bild på min lunchtallrik och läsa några rader om hur gott det var eller att det var lite torrt utan sås? Troligtvis ingen. Därför tänker jag vara rebellisk och gå emot denna bloggämneslista! Är så himla vågad. 
     Dessutom var min mat idag inte särkillt spännande. Yoghurt och så där ni vet. The use.

Men! Jag kan berätta om en annan sak som ändå har lite med ämnet att göra:

Jag har detta året (2011) varit sjukt duktigt på att inte äta onyttiga grejer, trots födelsedagskalas och allt möjligt! Min kära mor har fyllt år och i och med det har det den senaste veckan funnits minipannakottor, chokladmoussetårta, kladdkakeballerina, fazer mjölkchoklad, glass i frysen och en citronpaj med hallonmaräng i kylen. Just i denna stund ligger det en påse med Lindts Lindor-kulor på soffbordet. Dessutom har jag, de tre dagarna jag har jobbat, varit i nära kontakt med världens i särklass godaste bullar samt oändligt många olika kakor.

Och jag har inte rört något av det! Inte för att jag egentligen bryr mig speciellt mycket, men nu när jag varit så duktig i snart en hel vecka kan jag lika gärna fortsätta vara duktig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0