Dag 01: Om mig

2011-01-03 | 17:58:53



Jag hatar meningen "Beskriv dig själv" och frågan "Vem är du?" för jag vet aldrig vad jag ska säga eller svara. Jag är jag, vill jag säga, men vem skulle förstå vad jag menar? Alla är ju sig själva. Oftast i alla fall. Det är svårt att själv förklara vem man är, eftersom man är så mycket mer än vad man själv uppfattar. Känslan jag får av mig som person stämmer säkerligen inte överens med känslan mina kompisar får av mig. Delvis stämmer de säkert, men aldrig helt. Det finns ju saker inom mig som ingen annan vet om, som också är en del av vem jag är. Samtidigt finns det saker en utomstående märker direkt, som jag själv inte kan se.

Nu blev det lite rörigt. För att sammanfatta vill jag inte säga "det här är jag", för då får ni kanske bara halva sanningen. Men jag kan berätta en sak om mig själv.

Jag blir besatt av saker, personer, tv-program, maträtter, låtar. Jag missbrukar känslor jag tycker om för jag vill åt kicken de ger.
Ett urval:
Yoghurt (finns det något som är bättre?)
One Tree Hill
Brian Joubert
Turkiskt ris
En viss GOS-etta
Lakrits
Köttfärssås
Paradise Hotel

Bara jag tänker på vissa av ovanstående grejer blir jag alldeles rusig. Åh yoghurt.

Känner jag för något, är jag inspirerad och motiverad, vill jag bara hålla på med det hela hela tiden. Hela tiden. Är jag å andra sidan otaggad på något är det väldigt svårt att få mig göra det. Jag skjuter upp saker, hittar på ursäkter och ignorerar det. Kan vara anledningen till att mitt rum oftast är, ja, ganska stökigt. Heheeee.

Det var det jag hade att berätta om mig själv. Laterrr!


Kommentarer
Postat av: anna

haha asså, yoghurt...

2011-01-03 @ 22:45:07
URL: http://heythereanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0