English lesson

2010-02-17 | 17:26:43

Idag ska ni få en engelskalektion! Vi, moi and my little piglet, har nämligen, för några år sedan, upptäckt en del välbehövda ord i det engelska språket som är icke-existerande i detta läge. So listen up. Här kommer gloslistan:


Wis - was/is. 3e person.
Wisn't - negation av wis (wasn't/isn't). 3e person.
Wam - was/am. 1a person.
Wain't - negation av wam (wasn't/ain't). 1a person.
Ware (ej att förväxla med ceramic ware) - were/are. Plural.
Waren't - negation av ware (weren't/aren't). Plural.

Alla dessa är speciellt användbara i meningar som: I wam better than you (= Jag var och är bättre än dig). Såna meningar som jag och min syster har använt flitigt i våra dagar.

Fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Anna

fint! jag väntar spänt på fortsättningen!

2010-02-17 @ 22:05:25
URL: http://heythereanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0