Tunnelbana

2009-06-08 | 22:31:54

Jag är en riktig tunnelbaneåkerska. Medan folk klagar på tjugo minuters restid åker jag, totalt, minst två timmar per dag. Ibland blir det så mycket som fyra timmar. Ibland kan jag hålla med om att det känns lite onödigt, speciellt när jag, som idag, åkte två timmar för 20 minuter i skolan, men ofta tycker jag att det är riktigt mysigt med tunnelbana.

Jag skulle tjäna ca. 10 minuter på att åka pendeltåg istället, men alla bra saker med tunnelbana är absolut värt de minuterna.

- Tunnelbana luktar GOTT
- Man får nästan alltid sittplats
- Det hänger alltid en metro vid fönstret
- Resvägen är fin
- Man hinner lyssna på massa musik
- Det skakar och bullrar inte så mycket
- Tågen är nästan alltid i tid

Jag kan fortsätta i all evighet.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

En tyst minut för 16 åriga Therese Johansson Rojo som blev mördad den 7 juni 09.

2009-06-09 @ 00:22:46
URL: http://naatys.blogg.se/
Postat av: antis

jag har också blivit tunnelbaneåkerska! :O jag tänkte inte ens när jag kollade tuben till stan, kom på när jag va i alvik att man kan ta pendeln som faktiskt går snabbare (a)

2009-06-09 @ 15:28:57
URL: http://kompis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0