En ovanlig dag

2008-07-24 | 01:13:28

Idag har jag gjort flera saker som jag gör väldigt sällan eller aldrig. Det har varit en annorlunda dag helt enkelt. För det första var jag ledig, vilket jag inte är van vid efter nästan fyra veckors jobb. Jag har promenerat väldigt mycket och dessutom solat och badat, som jag inte heller har gjort på någon vecka eller så. Plus det har jag lekt med en massa småbarn. Sedan har jag:

1. Köpt en tjejtidning. Det händer nästan aldrig, men eftersom jag var så otroligt sugen på att köpa en tidning och på konsum fanns inga av de jag ville ha.. då fick det bli en tjejtidning.

2. Pantat två flaskor och en burk, och gett pengarna till välgörenhet. Måste verkligen bli bättre på att ge bort pengar som jag egentligen inte behöver. Även om det inte känns som att det kommer göra något med mina ynka kronor så blir det tillsammans med andra en väldigt stor summa som kan hjälpa många. Kanske gör mitt lilla knapptryck att en liten flicka i Kina får en skål med ris. Vem vet? Åh, vad jag känner mig bra och snäll!


Kommentarer
Postat av: stina

d tycke ja va bra av dig att skänka pengar..så borde fler folk göra

2008-07-24 @ 15:42:53
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Du är bra och snäll!

2008-07-26 @ 18:28:26
URL: http://neliaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0