Svart guld

2012-09-16 | 09:12:24

 
 Heeeej bloggen och mina fina trogna läsare! 
 
Här ovan ser ni en bit lakritsrot som jag har tuggat på. Sjuuukt smarrig ska ni veta.
 
 
 Jag var alltså på lakritsprovning med Emma igår. Tillsammans med 13 andra lakritsfantaster gick vi igenom historia, tillverkning, smaksättning och kuriosa. Det var intressant, lärorikt, roligt och otroligt gott. 
 


Det blev också, inte helt oväntat, massor av lakrits. Ren lakrits, olika sorters sötlakrits, olika sorters saltlakrits, lakrits med choklad, kryddstark lakrits, mjuk, hård och krämig lakrits, lakritssylt, lakritshonung. För att nämna några. Jag köpte hem den saltaste lakritsen du kan tänka dig, samt en påse isländsk chokladdoppad lakrits
 
Detta gjordes på Choklad & Lakrits som ligger på S:t Eriksgatan 99 i Stockholm. En jättemysig liten butik för alla finsmakare. Mmmmm. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0