Kyrkvaktssysselsättning

2012-09-18 | 11:12:00

 
En av våra (vaktmästeriets) arbetsuppgifter är att välkomna besökare och svara på eventuella frågor om allt möjligt. Då sitter man vid entrén som också kallas för kyrkvakten. Ibland är besökarna få och sitter man då en längre tid (typ halva arbetsdagen) tenderar det att bli lite långtråkigt. Därför är det bra att ha en kyrkvaktssysselsättning.
När jag inte googlar saker (man kan lära sig sjukt mycket på bara någon timme i kyrkvakten), löser korsord, bloggar eller kuverterar brev brukar jag ta fram mitt lapptäcke och sy lite på det. Tanken är att det, när det är klart, ska skickas till ett barnhem i Indien.
 
 


 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Astrid, du är så jäkla bra.

2012-09-18 @ 18:01:30
URL: http://tajkonfamiljen.blogg.se
Postat av: Elin

Juste, jag har ett (två) uppdrag.
Till grodans dop ni ska på efter din lilla resa i vår vill jag ha en sjuuuukt stor groda - så - kan va dags att börja tillverka ;)
Sen, om du vill och har lust och känner att du kan, så kan du kanske få måla en groda på en tavla. Jag kan sjääälvklart betala för färg och sånt du behöver. Och det är bara om du vill och har tid och lust. För jag skulle så gärna vilja ha en, men jag känner liksom att om jag skulle försöka skulle de va lite att ta mig vatten över huvudet och jag känner ingen annan som kan måla :)

2012-09-18 @ 18:07:00
URL: http://tajkonfamiljen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0