Äntligen måndag

2011-10-19 | 10:34:13



Smaskar på en förvånansvärt god (den kändes lite för hård till en början) kiwi och läser en artikel om att allt fler har tråkigt på jobbet. Där - och ingen annanstans ifrån - kom rubriken, för jag vet att det inte är måndag utan onsdag idag, men jag ville syfta på att jag tycker om att jobba.

Jag tycker om det så mycket att jag jobbar mer än heltid den här veckan. Med endast en dag ledigt. När min kalender är full av inbokade jobb blir jag alldeles glad i hjärtat, och går det en dag utan en endaste arbetstimme blir jag så rastlös att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av mig själv. Jag gillar alla mina kollegor på alla mina arbetsplatser, beundrar mina arbetsgivare och chefer, och så älskar jag att känna att jag gör nytta - att jag är behövd.

Och sen gillar jag pengar också, men det är en annan sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0