Lite sammanfattning

2011-01-01 | 17:25:06

Eftersom jag är en väldigt orginell bloggerska tänkte jag göra något helt nytt som ingen gör vid nyår, nämligen sammanfatta mitt år! Ny och rolig grej va?! Min syster hatar ordet årsresumé, därför ger jag er nu min ÅRSRESUMÉ i ord och bilder:



2010 har bjudit på mycket, både bra och dåliga saker. Väldigt få dåliga saker skulle jag vilja påstå! Eller så har jag bara förträngt dem, men lika bra är väl det. Det började i Skåne hos mormor och morfar och mina fina småkusiner + familjer.







Jag och Cornelia gjorde kärleksbrunch till våra fina vänner. Vecka 9 var ovanligt solig och veckan efter såg jag 30 Seconds To Mars för första gången. Jämfört med många andra spelningar var detta en större upplevelse, en riktig show värd att se flera gånger.
Och så fyllde jag 18! Det var stort.





I april fick jag för mig att jag skulle färga håret, och så gjorde jag det! Eftersom det inte var permanent färg utan toning höll det sig mörkt i någon vecka, sen blev det mer åt orange-hållet.
Folk började fylla 18 åt höger och vänster och därför blev det en hel del öldrickande under våren. Kanske inte så bra för varken figuren eller plånboken, men ack så gott! Det blev också annat trevligt, såsom maraton av olika slag, bilkörning, hajkbanan osv osv.













Sen blev det sommar, och åh vad jag tycker om sommar! Jag slutade tvåan medan andra tog studenten. Njöt av sommarvärmen, umgicks med de jag tycker om allra mest och hade en grym helg i Götet med min älskade syster. Fick se många favoritband live och hittade massor med ny bra musik. Jag spenderade också tid med farmor och farfar; målade om deras röda hus, fick träningsverk i armarna, härliga myggbett och sov i en säng som luktar barndom.



Var på min första festival också, med inga mindre än mina vapendragare Thomas och David. Trots diverse misstag från min sida var det en G to the RYM vecka.





Hösten var riktigt bra trots att den var, ja, höstig. Gillar inte höst och hela grejen med att det ska bli mörkare och kallare. Usch! Men denna höst var som sagt väldigt bra ändå. Jag började sista året, gjorde en favorit i repris och såg bästa All Time Low med syster, planerade framtiden och drack rosévin min M och C, fann en ny vän, var en trogen djurgårdssupporter, kom till insikt med vad jag vill göra efter studenten, firade min bästa väns 18 år bland annat.



Jag, tillsammans med min familj, besökte Afrika för första gången. Marocko för att vara specifik. Hela den veckan var bara så bra, delvis för att jag fick se och uppleva så många nya saker och delvis för att jag hatar kyla och fick slippa den i 8 dagar. Lätt en höjdpunkt på året.







Sen blev det konsert på konsert och helt plötsligt var det december. Det kom massa snö, jag bestämde mig för att köra tjejvasan och sen var året fanimej slut!
En eloge till alla, om någon?, som har klarat sig igenom denna långa och säkert extremt intressanta ÅRSRESUMÉ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0