Dag 19: Detta ångrar jag

2011-01-21 | 23:05:36

Ikväll ska det alltså handla om ångest. Kul tema tycker jag!

Jag är nog en ganska ångerfull person. Ångrar saker hit och dit, oftast helt utan orsak. Skulle inte sagt så där, inte gjort så. Och alltid inser jag det aningen för sent. Sen spenderar jag timmar, dagar, nätter ältandes. Undrar om utgången hade kunnat bli annorlunda.

Men mest ångrar jag det jag inte säger, det jag inte gör. Eller att jag inte säger och gör tillräckligt. Chanser som passerar förbi utan att jag tar dem. Människor som försvinner utan att jag försöker hålla dem kvar.

Vad deppigt det blev nu. FÖRUTOM detta säger jag som Edith Piaf: Je ne regrette rien.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0