Dag 12: Min bästa vän

2011-01-15 | 16:47:11

(Detta skulle egentligen postas igår men ibland blir det inte som man tänkt!)


Karlskrona, sommar 2008

Min bästa vän heter Malin aka Mabit aka Brallan. Det finns även en mängd andra smeknamn jag gett henne genom åren. Men nu släpper vi smeknamnen!

Mallan och jag har gått i samma skola sedan 6års, men egentligen var det en slump att vi började umgås. Det var först i sjuan som vi fann varandra. Och Vad vi klickade! I åttan, när vi för första gången hamnade i samma klass, gick vi hem till henne i princip varje dag. Där åt vi 3-minutersnudlar och pratade om killar tills jag var tvungen att gå hem. Och när eftermiddagarna inte räckte till, vilket de aldrig gjorde, hade vi sleep-overs på helgerna. Alltså typ varje helg. Vi var uppe till sent, svullade Ben & Jerry's och kollade på Eva och Adam - Fyra födelsedagar och ett fiasko tills vi kunde alla repliker utantill.



Istanbul, höst 2008

Vi har haft galna veckor på Hasslö, spanat på badpojkar i Småland och åkt bräda i Kläppen, Trysil och Trillevallen. Tillsammans gick vi igenom året då ALLT hände; 2007. När jag bodde i Istanbul kom hon och gjorde stan med mig i några underbara dagar. Sedan bodde jag hos henne i ett halvår.

Min bästa vän är bra på många sätt och vis. Hon är lätt att prata med och förstår mig som ingen annan gör. Jag vet inte vad jag hade gjort om jag inte hade haft henne. I de situationerna hon har varit det enda ljusa i ett oändligt mörker, vem hade jag vänt mig till då? Hur annorlunda mitt liv hade sett ut idag om slumpen inte hade fört oss samman.


Hasslö

 


Kommentarer
Postat av: Malin

DU ÄR FIN! <3

2011-01-16 @ 21:26:30
URL: http://wasing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0