Dag 11: Platser jag besökt

2011-01-13 | 22:01:41




Här är från första resan utanför Sverige (om man inte räknar Danmark... vilket man faktiskt inte gör!!), till Kos (Grekland) år 2000. Jag minns den här dagen precis. Vi hade flygit tidigt, kommit fram och gjort massa saker hela dagen. Jag minns när vi lade oss på kvällen och jag inte kunde förstå hur en dag kan kännas så lång. En riktigt bra resa!




Detta tror jag är från samma resa, men det får också symbolisera resten av sol- och badsemestrarna vi haft genom åren. Sanary sur mer i Frankrike, L'estartit i Spanien, Porec i Kroatien, Terracina i Italien och de oändliga ställena här och var i Turkiet.

De flesta av dessa resor var bilsemestrar och utöver ovan nämnda ställen har vi på vägen sett en hel del annat.
 




Vi har även rest i Sverige. Arontorp på Öland, Sudersand på Gotland, Kranfors, Skummeslöv strand i Halland m.fl. Bilden är från Öland och kaninen jag håller i handen fick jag om jag slängde mina nappar, vilket jag för stunden tyckte var en extremt bra idé. På kvällen när jag skulle sova var det dock inte lika kul, och jag kan säga att kaninen fick ta smällen....






Sportlovet har alltid varit den heliga skid- och snowboardåkarveckan, Kläppen favoritstället. Men vi har även bott i Lindvallen (där alla är otrevliga!!) och Sälfjällstangen. Här står vi med ena foten i Sverige och andra i Norge!






Jag har utöver detta sett några fina och mindre fina städer. Paris, London, Rom, Barcelona, Marseille, Istanbul, Prag, Bilbao, Monaco, Marrakech...

Jag är nöjd måste jag säga! Men jag har fortfarande ställen att ta över, Amerika nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0