Dag 05: Vad är kärlek?

2011-01-07 | 10:23:00

Finns det en mer komplicerad fråga?



Kärlek har ju egentligen många olika skepnader. Som [vem det nu var som sa det] sa, "Störst av allt är kärleken". Det tror jag. Det vill jag tro. Att kärlek är det som driver alla människor framåt, vare sig det är kärlek till en annan människa eller en hobby, kärlek till pengar och makt eller helt enkelt bara kärlek till livet. 

Kärlek är stort som fan. Och mäktigt. Tack vare, och på grund av, den kan vi känna de allra bästa och de allra värsta känslorna. 

Kärlek gör en galen. Yes.

För mig är kärlek framför allt villkorslöst. Eller snarare, jag tycker att det ska vara det. Och så är det att titta någon i ögonen och känna att man är hemma.




Ps. Jag gillar inte färgen röd. Usch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0