Julafton

2011-12-25 | 16:43:26

Eftersom ni vill veta alla detaljer ur mitt liv tänkte jag berätta om min julafton.

Dagen började med frukost och julkalendern i köksmörkret. Efter det följde sex timmars jobb. Serverade jullunch för ca 120 behövande människor och fick känna mig rejält uppskattad.

Slutet på Kalle sågs hos min pojke med hans familj. Det var mys.
Mindre mys var det att vänta på bussen i en knapp timme. Missade två pendlar och blev i o m det en timme senare till mitt egentliga julfirande.

Till slut kom jag iväg i alla fall. Pappa hämtade mig på stationen och resten av kvällen spenderades här:



Mammen och pappen och lite randoms där bakom.

Vi var alltså hos min farmor och farfar för er som inte är så väl insatta i mina jultraditioner.
När jag kom blev det julmiddag.
Sen kom tomten, som var ingen mindre än...... trumvirvel... jag och syster! Det var alltså inte bara en tomte som kom, utan två.



Och det, vill jag lova, behövdes. Vi hade nämligen skrapat ihop en skaplig hög med julklappar.



Allt fick inte plats på bilden trots att jag stod på en stol och höll kameran vid taket. SICK man.

När paketen var öppnade och innehållen undersökta, fikat intaget och julgodiset smakat, var det dags för paketleken. Vi var 18 personer och 18 paket kastades fram och tillbaka över bordet.

Efter paketleken kunde vi äntligen åka hem och sova. Jag var nämligen trött som en gnu.
Något jag känner att jag fortfarande är, så fortsättningen får vi ta en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0