Mitt första julbord

2011-12-11 | 22:49:29

Idag har jag varit på Långholmen och ätit ett fantastiskt gott julbord. Hundratals sillsmaker (fast sånt äckligt äter jag inte!), fem sorters lax, världens godaste Janssons frestelse, krämig risgrynsgröt, fantastiska sallader, diverse kötträtter - typ allt från rökt skinka till kalvhjärta, knäckebröd av alla dess slag, alla klassiker - prinskorv är ju ett måste - och massvis med nya, spännande smaker.



Efter en brutal efterrättsbuffé - fruktsallader, crème caramel, ostkaka med grädde, knäck och ischoklad, biskvier, kex, brända och doppade mandlar och nötter av olika slag, kolor och pepparkakor, mintkyssar, snöbollar, struvor och annat smått och gott - gick jag och barnen ut och avreagerade oss en stund genom att förvandlas till monster och jaga varandra. Somnade gott i bilden på väg hem.

Det var väl det hela.


Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar när man somnar i en bild!!! man blir liksom bevarad 4ver

2011-12-12 @ 22:04:17
Postat av: Astrid

Meeh. Bilen då!

2011-12-13 @ 10:24:43
URL: http://svederus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0