Pussar och förklaringar

2011-04-11 | 21:52:00

Idag försökte jag förklara för en frågvis liten Samuel vad hud är, varför man har hud, vad som finns innanför huden, varför man har massa blod i kroppen, vad hjärtat är till för, varför man måste andas, vad en cell är, vad luften består av och så vidare och så vidare.
   Tur är det väl att jag är så himla bra på naturkunskap, för jag ska säga er att det är inte det lättaste man kan förklara för en 4-åring vars enda gensvar är "varför?". Varje förklaring gav ett nytt "varför är det så?" och till slut visste nog varken jag eller han vad vi pratade om!

Jag fick också vara puss- och krammonster och jag vet att han tyckte att det var roligt, trots att pussar enligt honom är "blä". Förtappade barn! Pussar är ju bland det bästa som finns. Tycker jag i alla fall!

Sov gott och puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0